czwartek, 9 kwietnia 2015

The Creature Vault



Tytuł oryginalny : "The Creature Vault"
Autor : Jody Revenson
Edycja oryginalna : Harper Design
Ilość stron : 208

 Książka "The Creature Vault" jest w szczególności poświęcona fanom Harry'ego Potter'a, których interesuje coś więcej niż sama historia. Przedstawia się jako encyklopedia magicznych stworzeń (zarówno zwierzęcych jak i roślinnych), z podziałem rozdziałów na mieszkańców lasu, jeziora, nieba oraz na intruzów, metamorfozy, świat pracy, obronę przeciw czarnej magii, towarzyszy i szklarnie.
Każda istota jest opisana krótką adnotacją i zobrazowana rysunkami, makietami i zdjęciami z planu.Większość imponujących ilustracji jest nowym odkryciem, nawet dla zagorzałego fana tej sagi. Widać jak dużo pracy wymaga wykonanie modelu Hipogryfa w detalach.
Znajdują się także cytaty z książek i streszczenie związane z kreaturą. Autorka opisuje sposób i niekiedy, czas tworzenia danej postaci. Na ostatniej stronie, jest zamieszczony dodatek w formie plakatu z niektórymi bestiami. Jeśli chodzi o wygląd okładki, jest ona zrobiona tak, aby wyglądać na zniszczoną.


Posiadam ją w wersji francuskiej, a kupił ją mój brat (zwolennik Harry'ego Potter'a).
Przyznam, że nawet będąc fanką Harry'ego od mojego dzieciństwa, nigdy bym sobie jej nie sprezentowała, choćby nie wiem jaką sumę miała do dyspozycji. Cena jest odstraszająca.

Przykład ilustracji  :


Według mnie, kolekcjonerom bardzo się spodoba, gdyż całość ma spektakularny charakter, twarda okładka sprawia dobre wrażenie, zawartość cieszy oko a ilość informacji jest zadowalająca. Poczucie magii jest wszechobecne, a przecież tego poszukujemy !
Jedyne co mogłabym skrytykować, to spora cena (40€, co daje nam około 160 złotych...). Za taką kwotę, można kupić bardziej pożyteczne rzeczy, ale skoro jest nie będę narzekać.
Jednak dla kolekcjonera, pieniądze się nie liczą !
A zatem, jeśli pragniesz poszerzyć swoją wiedzę o magicznym świecie HP, jest to zdecydowanie dla ciebie !




A wy co sadzicie o "The Creature Vault" ?



A oto "tytułowa" piosenka tego bloga :)

14 komentarzy:

  1. Dla fanów - prawdziwa gratka. Sama lubię Harryego, ale nie aż tak, żeby w coś takiego inwestować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro książka "The Creature Vault" jest w szczególności poświęcona fanom Harry'ego Potter'a, to ja jednak odpuszczę ją sobie, gdyż ja nigdy nie byłam i nie będę miłośniczką tego bohatera.

    OdpowiedzUsuń
  3. HP nigdy nie czytałam, ale wydanie wydaje się bardzo kuszące wizualnie, więc może jednak sama dam się namówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam całą serię HP, a to wydaje się idealny dodatek, który jest wart swojej ceny!

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam całą serię o Harrym, obejrzałam wszystkie filmy (więcej niż raz, tak po prawdzie), ale nie zaliczam się do tak wielkich fanów, by wydawać 160 złotych na tego typu książkę :P
    Poza tym słyszałam, że na jej podstawie ma podstać film (czy tam trzy filmy, już teraz nie pomnę).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako że seria o Harrym Potterze to seria, którą kocham całym sercem od wielu, wielu lat, z wielką chęcią przygarnęłabym tę książkę. Cena faktycznie poraża, ale jeśli mogłabym sobie na nią pozwolić, to wyrzutów sumienia bym zapewne nie miała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę świetny dodatek do serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ gratka dla fanów, jednak cena astronomiczna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię HP, ale nie na tyle by sięgnąć po tą pozycję. Pozdrawiam i obserwuję :) powodzenia w blogowaniu

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie, prezentuje się spektakularnie;) Chętnie widziałabym tę pozycję w mojej kolekcji:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej... cudna! Chcę ją mieć :)

    OdpowiedzUsuń